Sans titre
1974

Sans titre
1974
Behjat Sadr was one of the pioneers of the modern Iranian style. After completing her studies, she moved towards abstract painting. Abandoning the stretcher, she would pour industrial paint onto supports laid out on the ground. In this work, she endeavoured to represent sculptural forms, describing them as follows: “By introducing empty space around big signs, I created silhouettes of more or less sculptural objects. This layout gave an imposing feel to the signs.”
Domain | Peinture |
---|---|
Techniques | Huile sur toile |
Dimensions | 87 x 170 cm |
Acquisition | Don de Mitra Goberville, 2013 |
Inventory no. | AM 2013-483 |
Detailed description
Artist |
Behjat Sadr
(1924, Iran - 2009, France) |
---|---|
Main title | Sans titre |
Creation date | 1974 |
Domain | Peinture |
Techniques | Huile sur toile |
Dimensions | 87 x 170 cm |
Inscriptions | S.D.B.DR. : Sadr 1974 |
Acquisition | Don de Mitra Goberville, 2013 |
Collection area | Arts Plastiques - Contemporain |
Inventory no. | AM 2013-483 |
Bibliography
Modernités plurielles, 1905-1970 dans les collections du Musée national d''art moderne : Paris, Musée national d''art moderne, Centre Pompidou, 23 octobre 2013-26 janvier 2015. - Paris : éd. Centre Pompidou, 2013 (sous la dir. de Catherine Grenier)
(cit. p. 188, repr. coul. p. 195)
. N° isbn 978-2-84426-622-4
Voir la notice sur le portail de la Bibliothèque Kandinsky
MONTAZAMI (Morad) et SADEG (Narmine). - Behdjat Sadr : Traces. - Paris, Zamân Books, 2014 (ill. p. 173) . N° isbn 979-10-93781-00-6
Voir la notice sur le portail de la Bibliothèque Kandinsky
Voir la notice sur le portail de la Bibliothèque Kandinsky
MONTAZAMI (Morad) et SADEG (Narmine). - Behdjat Sadr : Traces. - Paris, Zamân Books, 2014 (ill. p. 173) . N° isbn 979-10-93781-00-6
Voir la notice sur le portail de la Bibliothèque Kandinsky
Show more
Show less