Sans titre
1974
Sans titre
1974
For his series of immersions, Saytour used simple techniques (folding, burning, solarisation ...) and ordinary, "poor" materials.
A member of the Supports/Surfaces group in the late 1960s, Patrick Saytour conceived of his work as an attempt to deconstruct form, colour, format and mode of exhibition. For this work the artist dipped rolls of plain and patterned fabric in tar, glue and the paint used for road markings. The kitsch colours, the serial arrangement and the rectangular assemblage on the floor produce a parody of painting and sculpture that is central to Saytour's critical approach.
Domain | Oeuvre en 3 dimensions | Assemblage |
---|---|
Techniques | Tissu, goudron, colle, peinture de marquage routier |
Dimensions | 15 x 175 x 100 cm |
Acquisition | Achat, 1983 |
Inventory no. | AM 1983-374 |
Detailed description
Artist |
Patrick Saytour
(1935, France - 2023, France) |
---|---|
Main title | Sans titre |
Creation date | 1974 |
Domain | Oeuvre en 3 dimensions | Assemblage |
Description | Répartition au sol de 30 paquets (5 séries de 6) en tissu : 1 série trempée de goudron, 1 série trempée de colle, 3 séries trempées de peinture de marquage routier |
Techniques | Tissu, goudron, colle, peinture de marquage routier |
Dimensions | 15 x 175 x 100 cm |
Acquisition | Achat, 1983 |
Collection area | Arts Plastiques - Contemporain |
Inventory no. | AM 1983-374 |
Bibliography
Voir la notice sur le portail de la Bibliothèque Kandinsky
Les années Supports/Surfaces dans les collections du Centre Georges Pompidou : Paris, Galerie nationale du Jeu de Paume, 1998 (cit. p. 130, reprod. coul. p. 131) . N° isbn 2-85850-665-5
Voir la notice sur le portail de la Bibliothèque Kandinsky
Laura Lamiel : reConnaître : Grenoble, Musée de Grenoble, 19 novembre 2000 - 19 février 2001. - ReConnaître, 2000 (reprod. p. 15) . N° isbn 2 7118 4114 6
Voir la notice sur le portail de la Bibliothèque Kandinsky